Perinnepäivä Aurorankadulla

Suomalainen Naisliitto kunnioittaa opetusneuvos Hilja Vilkemaata (kuvassa) ja hänen elämäntyötään järjestämällä vuosittain Aurorankadulla Perinneillan. Tänä vuonna se oli marraskuun lopussa, ja ohjelmassa oli perinteiseen tapaan katsaus Hilja Vilkemaan elämään ja hänen lähes 70 vuotta kestäneeseen työhönsä Naisliitossa,  musiikkia ja esitelmä. Osallistujia oli ympäri Suomen, kaukaisimmat Torniosta ja Oulusta. - Kuva: KuvaSiskot, Naisliiton kuva-arkisto.

Illan musiikkiannista vastasivat Käpylän musiikkiopiston pelimannit, joita johti opettaja, musiikintohtori Maija Karhinen-Ilo. Kuulijoita ilahdutti varsinkin harvoin kokonaisena kuultu Buff Laslosin Brudmarsch, MTV:n Pitääkö olla huolissaan -ohjelman tunnussävel. -  Maija Kauppinen.

Perinneillassa annettiin myös stipendit kahdelle tänä vuonna ansioituneelle tietokirjailijalle: FT Minna Maijalalle ja FM Tarja Lappalaiselle (kuvassa). Molemmat ovat naisliittolaisia, Minna Helsingin, Tarja Hämeenlinnan yhdistyksen jäsen. Tarja myös piti illan esitelmän, jonka aiheena oli Pohjoismaiden kirjalliset salonkirouvat. - Kuva: Maija Kauppinen.

< Toukokuu 2019 >
29300102030405