Jäsenyydet toimikunnissa

Naisliiton Hämeenlinnan yhdistys osallistuu aktiivisesti oman liittonsa toimintaan sekä hallituksessa ja  stipendisäätiössä, että sen toimikunnissa ja työryhmissä. Oman yhdistyksen piirissä toimii jäsenemme Leena Rönkön emännöimä lukupiiri Minnan salonki, joka kokoontuu lähes kuukausittain toimintakausina.

Suomalaisen Naisliiton hallituksessa Hämeenlinnan yhdistyksen edustajina ovat vuonna 2019 Ritva Karinsalo ja Maija Kauppinen.

Naisliiton kirjastotoimikunnassa yhdistyksen edustajana on Sinikka Sipilä.

Naisliiton taloustoimikunnassa on yhdistyksen edustajana Sinikka Jokinen.

Naisliiton tiedotustoimikuntaan nimettiin vuonna 2016  Hämeenlinnan yhdistyksen edustajina Mervi Friman ja Anneli Mäkinen, vuonna 2019 Mervi Friman vaihtui Ritva Passiniemeen..

Naisliiton strategiatyöryhmässä ovat olleet vuosina 2018-19 yhdistyksen edustajina Ritva Karinsalo ja Ritva Passiniemi.

Naisten Äänen työ- ja asiantuntijatyöryhmässä ovat yhdistystä edustaneet Pirkko Keskinen, Maija Kauppinen ja Kirsti Pohjonen.

Naisliiton Minna-lehden toimitusneuvostossa toimivat yhdistyksen jäsenet Maija Kauppinen ja Kirsti Pohjonen.

Opetusneuvos Hilja Vilkemaan stipendisäätiön hallituksen jäseninä ovat yhdistyksen Heli Eskolin ja Maija Kauppinen..

Naisliiton Hämeenlinnan yhdistyksessä käynnistyi lokakuussa 2015 lukupiiri Minnan salonki- Se kokoontui kolme vuotta jäsentensä kodeissa, mutta siirtyi keväällä 2018 kahvila Marenkiin Eteläkadulle.

Minnan salongin emäntä Leena Rönkkä ehdotti Suomen itsenäisyyden juhlavuonna Naisliitolle naiskirjailijoiden TOP 101 -listan keräämistä. Liitto ja sen kirjastotoimikunta hyväksyivät ehdotuksen, mikä esiteltiin Liiton kevätkokouksessa Tampereella. TOP 101 -sato esiteltiin vuoden 2017 Juhla-Minnassa. Kaksi vuotta myöhemmin Leena Rönkkö kokosi kaikki ehdotukset kommentteineen yhdeksi listaksi.

Minnan salonkia ja TOP 101- koskevaa listaa voi lukea tarkemmin tämän sivuston erillisosioista.