Vaasan Suomalaisen Naisklubin 100-vuotisjuhla 20.10.2018

Kuvia

Vaasan Suomalainen Naisklubi täytti tänä vuonna sata vuotta ja juhli sitä lokakuun kolmantena sunnuntaina Vaasan kaupungintalolla. Juhliin osallistui kuusi Hämeenlinnan naisliittolaista, joista kolmella oli puoliso mukana. Tässä 78 vuotta vanhempaa sisarjärjestöä onnittelevat hämeenlinnalaiset Terttu von Weissenberg (vas.), Maija Kauppinen ja Kaija Lehtinen. Onnitteluja otti vastaan Naisklubin hallitus, joista kuvassa näkyy vain puheenjohtaja Seija Lähdemäki. - Kuva: Hans Björknäs.

Juhlapukuiset naiset ja miehet täyttivät kaupungintalon juhlasalin, kun Vaasan Oopperakuoro tuli lavalle ja lauloi Giuseppe Verdin Nabucco-oopperan Orjien kuoron. - Kuva: Hans Björknäs.

Juhlatervehdyksen toi Vaasan oma tyttö, europarlamentaarikko Miapetra Kumpula-Natri, joka tuli juhliin suoraan Brysselistä. - Kuva: Hans Björknäs.

Vaasan kaupungin tervehdyksen toi sivistystoimenjohtaja Christina Knookala.  - Kuva: Hans Björknäs.

Juhlapuhujaa, professori emerita Liisa Keltikangas-Järvistä huoletti koulutuksen eriarvoistuminen. - Kuva: Hans Björknäs.

Suomalaisen Naisliiton puheenjohtaja Leena Ruusuvuori kiitti klubilaisia 100-vuotishistoriansa kirjoittamisesta. - Kuva: Hans Björknäs.

Iltajuhla oli hotelli Centralissa, jossa oli tarjolla sielun ja ruumiin ravintoa. Juhlaillallisen aloitti katajamarinoitu siika, pääruoaksi tuli ylikypsää häränrintaa ja jälkiruoaksi suklaaseen kiedottua tyrnimoussea. Välipaloina kuultiin musiikkia ja puheita, lopuksi ihasteltiin norjia vaasattareita ja taputettiin ansiomerkkien saajille. - Kuva: Hans Björknäs.

< Toukokuu 2019 >
29300102030405