Lukupiiri syksyllä 2015

Hämeenlinnan yhdistyksessä alkoi syksyllä 2015 lukupiiri, Minnan salonki. Monesta lukupiiristä se poikkeaa siinä, että se kokoontuu jäsenten kodeissa ja on maksullinen. Illan emäntä valitsee kirjan, jonka alustaa keskustelun pohjaksi, tarjoaa kahvin kera nisun (vain yhtä lajia) ja tilittää kahvirahan yhdistykselle. Ensimmäinen salonkikokoontuminen oli lokakuussa, jolloin kohdekirjana oli Riina Katajavuoren Wenla Männistö, toisen kerran kokoonnuttiin marraskuussa keskustelemaan Pauliina Rauhalan Taivaslaulusta. Lukupiirin aluksi juodaan aina kuppi kahvia tai teetä, sillä Naisten Äänen päätoimittajan Maikki Fribergin sanoin ”ei jaksa laulaa, ellei ensin kasta kaulaa”.Kuvassa lukupiiriläiset Heli Eskolinin salongissa marraskuussa 2015. – Kuva: Pentti Repo

< Heinäkuu 2019 >
01020304050607