Suomalaisen Naisliiton Hämeenlinnan yhdistys ry

Suomalaisen Naisliiton Hämeenlinnan yhdistys on Naisliiton kuopus. Se on perustettu vuonna 1996, Naisliiton toivomuksesta ja Terttu von Weissenbergin toimin. Hän oli myös puheenjohtajana seitsemän ensimmäistä vuotta.

Yhdistyksen toiminnan perustana on samat periaatteet kuin emon, Suomalaisen Naisliiton: naisten yhteiskunnallinen aktivointi, pyrkimys tasa-arvoon ja verkostoituminen. Yhdistys järjestää keskusteluiltoja ajankohtaisista asioista ja vaalipaneeleita. Ne toteutetaan sisaryhdistysten kanssa ja ovat yleisölle avoimia.

Oman toiminnan lisäksi Hämeenlinnan yhdistys osallistuu aktiivisesti Naisliiton toimintaan. Sen jäseniä on liiton hallituksessa, eri toimikunnissa ja liittoon läheisessä yhteydessä olevassa Opetusneuvos Hilja Vilkemaan säätiössä. Yhdistyksen jäsenet osallistuvat myös kolme kertaa vuodessa järjestettäviin seminaareihin, liiton vuosi- ja kevätkokouksiin sekä koulutuspäivään ja kirjoittavat kaksi kertaa vuodessa ilmestyvään jäsenlehti Minnaan. Vastaavasti muiden yhdistysten naisliittolaiset osallistuvat hämeenlinnalaisten tapahtumiin.

Naisasia on pohjana myös vuonna 2014 käynnistyneessä valtakunnallisessa Naisten ääni - hankkeessa. Hämeenlinnan yhdistys osallistuu verkkojulkaisuun aktiivisesti järjestämällä Vanajaveden Opiston kanssa vuoden kestävän kirjoituskurssin Naisen ääni - pieniä elämäntarinoita. Hanketta edistetään tarjoamalla myös sisaryhdistyksille mahdollisuutta osallistua hankkeeseen.

< Joulukuu 2019 >
02030405060708