Suomalainen Naisliitto Porin Suomi-Areenalla

”Eihän köyhien lapset kouluun päässeet. Minä’ sain käydä muutaman lukukauden kiertokoulua, ja sitten olin tehtaassa, työtyöviikoilla päästiin päiväsaikaan neljäksi tunniksi kouluun. Onneksi oli sitten aikuisena kirjastoja ja työväenopistoja, että sai lisää tietoa.”

Tällä Naisten Ääni -verkkojulkaisusta poimitulla Miina Sillanpään sitaatilla alkoi Suomalaisen Naisliiton puheenvuoro Porin Suomi-Areenalla. 14. heinäkuuta. Sen teemana oli Kvinlig SISU - kas nainen, ja keskusteluun osallistuivat kansanedustajat Eva Biaudet (vas,), Saara-Sofia Sirén ja Maarit Feldt-Ranta, juontajat Henrika Nordin ja Marita Pohls, tarinoita kertovat Sofia Pohls, Teija Tuulikki Jokipii ja Maria Hukkamäki sekä laulaja Desireé Saarela.

Keskustelu, josta osa ruotsiksi, kesti runsaan tunnin. Kuulijat, joiden joukossa oli lisäkseni myös yhdistyksemme jäsenet Kirsti Pohjonen ja Arja Lankinen, kiittivät kuuluvin ablodein keskustelijoita ja toivoivat lopuksi Desireé Saarelalta vielä yhtä laulua naisen elämästä. - Kuva: Maija Kauppinen.

< Lokakuu 2019 >
30010203040506