Naistenpäivä ja 90 vuotta täyttävää kansalaisopisto

Raatihuoneen upea juhlasali täyttyi keskiviikkona 8. maaliskuuta naisista ja muutamasta miehestäkin, jotka olivat tulleet juhlimaan Naistenpäivää ja 90 vuotta täyttävää kansalaisopistoaan. - Kuva: Marjatta Hinkkala.

Raatihuoneen Naistenpäivän juhlan avasi Vanajaveden Opiston tanssiryhmä opettajansa Tuija Telén-Setälän johdolla. - Kuva: Marjatta Hinkkala.

Hämeenlinnan kaupungin tervehdyksen toi Raatihuoneen Naistenpäivän juhlaan palvelutuotantojohtaja Päivi Raukko. - Kuva: Marjatta Hinkkala.

Vanajaveden Opiston rehtori Outi Itäluoma toivotti vieraat tervetulleiksi opistonsa 90-vuotisjuhlaan, jota vietettiin Naistenpäivänä ensin Raatihuoneen juhlasalissa, sitten Raatikellarissa. - Kuva: Marjatta Hinkkala.

Hämeenlinnan ykkösnaisilla Päivi Raukolla (vas.), Sari Myllykankaalla ja Sari Rautiolla oli hymy herkässä Naistenpäivän juhlassa Raatihuoneella. - Kuva: Marjattaa Hinkkala.

Naistenpäivän viestikapulan luovutti Raatihuoneen Naistenpäivän juhlassa Hämeenlinnan Naisliiton puheenjohtaja Maija Kauppinen (vas.) Hämeenlinnan Sotilaskotiyhdistykselle, joka lupautui järjestämään vuoden 2018 Naistenpäivätilaisuuden. Kapulan vastaanottivat Sotilaskotiyhdistyksen puolesta pj Liisa Suolammi (vas.), tj. Kirsi Heikkilä ja toimistonhoitaja Raili Vuorinen. - Kuva: Marjatta Hinkkala.

Vanajaveden Opiston Havina-kuoro johtajansa Jani Laaksosen johdolla päätti Naistenpäivän juhlan Nina Rotan sävellykseen Kun aika on. - Kuva: Marjatta Hinkkala.

Vanajaveden Opiston apulaisrehtori Kari Koski toivotti naiset tervetulleiksi Naistenpäivän juhlan jälkimaininkeihin Raatikellariin. - Kuva: Marjatta Hinkkala.

Lausuja Tuula Salin riemastutti juhlaväkeä kysymällä, voiko rouva olla rouva vaikka ei ole rouva. Juttukumppanina runoilija Aino Krohn. - Kuva: Marjatta Hinkkala

Raatikellarin emäntä Pirjo Päivärinta tarjosi juhlaväelle suolaisia ja makeita hämäläisherkkuja. Niitä ottamassa esitelmöitsijät professori Liisa Tainio (vas.) ja sanataideohjaaja Päivi Haanpää vierellään Naisliiton kunniapuheenjohtaja Terttu von Weissenberg ja tamperelainen naisasia-aktivisti Eva Hänninen-Salmelin, Heidän takanaan naisliittolainen Heli Nylander. - Kuva: Marjatta Hinkkala.

Naisliittolaiset Maire Rissanen, Kirsti Ikonen ja Marja Miettinen nauttivat Raatikellarissa juhlajuomasta ja toistensa seurasta. - Kuva: Marjatta Hinkkala.

< Joulukuu 2019 >
02030405060708