Suomalaisen Naisliiton Hämeenlinnan yhdistykselle uusi puheenjohtaja.

Suomalaisen Naisliiton Hämeenlinnan yhdistys valitsi vuosikokouksessaan uudeksi puheenjohtajaksi Kaija Lehtisen.

Naislsiiton Hämeenlinnan yhdistyksen vuosikokous pidettiin perinteiseen tapaan kahvila Laurell´in kabinetissa. Osanottajia oli 17, kokouksen puheenjohtajana toimi Miina Vuorela ja yhdistys tarjosi kahvia kera mustikka- ja omenapiirakan.

Isoin vuosikokousasia oli puheenjohtajan vaihdos. Kuusi vuotta yhdistystä vetäneen Maija Kauppisen tilalle vuosikokous valitsi yksimielisesti ylikonstaapeli Kaija Lehtisen. Hän on ollut kaksi vuotta yhdistyksen hallituksessa ja osoittautunut aktiiviksi, asioihin tarttuvaksi yhdistysnaiseksi. Lisää tietoa Kaijasta löytyy joulukuussa ilmestyneestä Minnasta sivuilta 28-29.

Hallitukseen valittiin seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi Tuula Kettunen uutena sekä Kirsti Ikonen ja Arja Lankinen jatkavina. Muina jäseninä ovat varapuheenjohtaja Ritva Karinsalo ja jäsen Heli Eskolin.

Kokouksen jälkeen yhdistyksen jäsen, toimittaja Pirkko Keskinen kertoi työurastaan Hämeen Sanomissa, Aamulehdessä ja Kainuun Sanomissa. Nykyään Pirkko asuu miehensä kanssa Nurmeksessa, mutta käy usein entisessä kotikaupungissaan Hämeenlinnassa, jossa hänellä on kakkosasunto.  Ja osallistuu silloin yhdistyksemme toimintaan. Huhtikuun alussa hän haastattelee kollegansa Kirsti Pohjosen kanssa eduskuntavaalien naisehdokkaita Wetterhodin Wanhassa kutomossa.

• 6.3.2019
< Huhtikuu 2019 >