Vuosikokousterveisiä

Naisliiton Hämeenlinnan yhdistys piti koronaepidemian vuoksi vuosikokouksensa vasta kesäkuun 15. päivänä. Paikkana oli tuttu konditoriakahvila Laurell, osallistujia 11. Puheenjohtajana toimi Maire Rissanen ja sihteerinä Pirkko Keskinen.

Näkyvin kokousasia oli puheenjohtajan vaihtuminen. Kaksi vuotta yhdistystä vetänyt Kaija Lehtisen jatkajaksi valittiin Ritva Karinsalo. Varapuheenjohtajaksi valittiin Pirkko Keskinen ja uusiksi hallituksen jäseniksi Aino Krohn, Kukka Lehmusvirta ja Jaana Villanen, kaksi ensin mainittua kaksivuotiskaudelle, viimeksi mainittu vuodeksi. Hallituksessa jatkaa Heli Eskolin. Myös toiminnantarkastaja vaihtui: Maila Perälahden tilalle valittiin Sinikka Jokinen, Maila jatkaa varana.

Kokouksessa hyväksyttiin myös tämän vuoden toimintasuunnitelma, jonka teema on sama kuin edellisen vuoden: Naiset teknologian kehityksessä, painopisteenä digitaalisuus. Jäsenmaksu pysyi ennallaan eli 20 eurona. Koronaepidemian vuoksi Quin-Suomen ja Naisliiton Helsingin yhdistyksen kanssa Naisten päiväksi suunniteltu innovatiivinen seminaari siirtyy seuraavalle vuodelle. Sen sijaan tautitilanteen parannuttua yhdistyksen 25-vuotisjuhlat pidetään syyskuussa. Myös Minnan salonki alkaa jälleen kokoontua, näin näkymin jo elokuussa.

Yhdistyksemme osallistuu myös Naisliiton tilaisuuksiin: elokuussa Tornion kesäpäiviin, lokakuussa Minna Canth -seminaariin ja Naisliiton syyskokoukseen Oulussa sekä joulukuussa Perinnepäivään Helsingissä. Oulussa julkistetaan tämän vuoden Minna-palkinnon saajat.

Kaikista tapahtumista kerromme tarkemmin näillä sivuilla.

Hämeenlinnan naisliittolaiset ovat kirjoittaneet myös Naisten Ääneen yhdistyksemme jäsenistä elämänkertoja. Vuoden alussa valmistui Lotta Jaanun elämänkerta, maaliskuussa Kirsti Pohjosen, Raija Lahtisen ja Maija Kauppisen, työn alla on Heli Eskolinin. Aiemmin julkaistuja  ovat Ritva Karinsalon, Kirsti Ikosen, Terttu von Weissenbergin ja Kaija Lehmuskallion elämänkerrat.

–  Teksti: Maija Kauppinen