Toimikunnat ja kerhot

Lokakuussa 2015 käynnistyi yhdistyksemme lukupiiri Minnan salonki, joka kokoontuu jäsentensä kodeissa. Ensimmäinen kirja oli Riina Katajavuoren Wenla Männistö, sitä seurasivat Pauliina Rauhalan Taivaslaulu, Elina Hirvosen Kun aika loppuu, Enni Mustosen Lapsenpiika ja Edmunt de Waalin Jänis jolla on meripihkan väriset silmät. Toukokuussa Kaija Lehmuskallio kertoi neljästä runokirjastaan. Syyskauden 2016 kirjoja ovat Anthony Doerrin Kaikki se valo mitä emme näe ja Tommi Kinnusen Lopotti. Kauden päättää Jane Austenin kirjaan Ylpeys ja ennakkoluulot pohjautuva elokuva Järki ja tunteet, jota katsotaan elokuvateatteri Rexissä Kavin kanssa. Kevään 2017 salongin vieraina  oli helmikuussa Kirkkaus-kirjan kirjoittaja Riitta Jalonen ja huhtikuussa on Maarit Tyrkkö, joka kertoo pääkirjastossa kirjastaan Toimittaja ja presidentti.

Minnan salongin jäsen Leena Rönkkä ehdotti Naisliitolle naiskirjailijoiden TOP 101 -listan keräämistä. Liitto ja sen kirjastotoimikunta hyväksyivät ehdotuksen, ja se esitellään Liiton kevätkokouksessa Tampereella. TOP 101 -sato esitellään vuoden 2017 Minnoissa.

Suomalaisen Naisliiton hallituksessa yhdistystä edustavat Heli Eskolin, Kirsti Pohjonen ja Maija Kauppinen. .

Naisliiton Minna-lehden toimitusneuvostossa toimivat yhdistyksen jäsenet Maija Kauppinen päätoimittajana ja Kirsti Pohjonen.

Naisliiton kirjasto-, historia- ja koulutustoimikunnassa yhdistystä edustavat Maija Kauppinen ja Kirsti Pohjonen, molemmat ovat myös Naisten Äänen asiantuntijatyöryhmässä, kirjastotoimikunnassa aloitti 2017 Sinikka Sipilä. Vuonna 2016  tiedotustoimikuntaan nimettiin Mervi Friman ja Anneli Mäkinen.

Opetusneuvos Hilja Vilkemaan stipendisäätiön hallituksen jäsenenä on yhdistyksen Heli Eskolin.

< Elokuu 2017 >
31010203040506